kaikoura (2 ) - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu kaikoura (2 ) - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu

kaikoura (2 )

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga

17 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zaterdag 16-02_2013

Ik raak van alles kwijt behalve mijn kilo's.:-)
Zonnebril, tel.pasje, bewijsstukken van onze vakantie. Gelukkig heb ik de foto's nog.

Nieuwe tel.kaart gekocht om de ferry te bespreken voor maandagmorgen. Is dei zorge mor tot locht oet!

Heerlijk op een terras in de zon koffie en gebak.
Toen terug ( schuin tegen over ) om de was te doen. Lekker geluierd tot de was klaar was.

Spulletjes in de tas en naar het strand.
Een take a way koffie mee.
Het is een strand met min of meer rond/ovaal grote en minder grote steentjes..
Het enige wat je er hoort is het ruizen van de zee en opkomende en teruggaaande golven die de kleine steentjes meenemen terug de grote oceaan in.
Zonnetje in de rug met een temp van zo'n 25 gr.

Hein naast me die zijn atletisch lichaam opricht om kijken of er nog iets over de oceaan trekt.
Shears, petrol, joagers ( drievers ) en shags ( aalscholvers )
Nu ik het schrijf denk ik aan tabak. Een 50 gram pakje Drum kost hier 40 euro. Tja..

We hebben nog wat langs het strand gewandeld. ' ik heb een steen verlegd '. En ook n poar in buutze.

Na een verfrissend doesje naar een restaurant die kreeft op het menu heeft. Toch maar niet besteld. Een beetje prijzig en zo lekker vinden we het nu ook weer niet.
Een heerlijke moot zalm gegeten met goeie patatten en een heerlijke salade van spinazie, bietjes, worteltjes en rucola sla.
We zaten op een dakterras met een spectaculair uitzicht op de mountains aan de ene en de zee aan de andere kant.
Fantastisch!!
Langs de zee terug gelopen terwijl de zon mooi gekleurd onder ging.
Nog even een drankje op ons inpandig balkon en toen onder een laken. Net als heel vaak om ongeveer 9.30 uur pm
Het is gewoon vermoeiend al die leuke dingen te beleven.:-)

  • 17 Februari 2013 - 12:03

    Stina:

    Moi Marga,

    Wat schrijf je weer gezellig. Als ik het lees is het net of ik het je hoor zeggen.
    Leuk om elke dag mee te genieten van jullie Nieuw Zeelands avontuur.

    En de beschrijving van de omgeving? Kan me het goed voorstellen en 'zie het bijna voor me'. Want ik heb, net als zowat elke dag, jullie route en de omgeving nu ook weer gezien via Street Vieuw.

    Hest dien rugzak al hailemaol op de kop had? Of zitn de spuln deist kwiet bist misschien aagns in een zie-vakje van joen auto.......... ?
    Ach, mokt ook nait oet, as Hein die mor nait kwiet rakt. ;-)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2013

Tairua ( 3 )

23 Februari 2013

Waiomu en zo

22 Februari 2013

Tairua ( 2 )

21 Februari 2013

Tairua

20 Februari 2013

verder, verder
marga

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 21713

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 17 September 2014

rondreis catelonie

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: