Otago, Potobello - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu Otago, Potobello - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu

Otago, Potobello

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga

12 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Portobello

Zoals ik al vertelde we zijn op een schiereiland. Otago in een gehuchtje Portobello.

We hebben op de motorcamp nog een plekje kunnen huren. Het is hier harstikke druk. Eigenlijk voor het eerst ( behalve in de grote steden ) merken we dat er toch nogal wat mensen onderweg zij.

Gisteren reden we vanuit Teanau naar het noorden richting Dunedin. De weg was slaapverwekkend rustig en de omgeving erg saai. Na een uurtje er even uit voor een koffie. Mijn ogen waren stijf van het sturen/staren.
Na Gore werd de omgeving aantrekkelijker.
Groene graslanden met weer heulveul schapen. We reden een tijdje langs een spoorbaan. We hebben alleen goederentreinen gezien sinds we hier zijn. Het openbaar vervoer is hier prima geregeld volgens mensen die hier wonen.
De spoorlijnverbindingen liggen tussen alle grote steden. Busvervoer is ook prima. De mensen van 65 en ouder mogen er gratis gebruik van maken.

We hebben een leuke cabin met alles erop en eraan. Lekker knus!
Zo een wil ik ook wel in de tuin.
We zijn gisteren gelijk een stukje eiland gaan verkennen. Een strandwandeling gemaakt.Er zijn hier kleine meertjes en natte graslanden. Dus Hein had de swarovski in de aanslag.

Het waaide nogal en met een temp van 16 gr vonden we het toch wel koud ( hi hi ).
We hadden nog wat onder de kurk en de kachel aan... zo gezellig.

• 13 Februari 2013 - 20:38

Janna:

Nou wiefke, ik bin weer bin n aander, bie Gini wel te verstoan, want ik krieg t nait veur mekoar op mien computer om te reageren.
    Kiekn of dit wel wil.
    Wie genietn nog aal van dai mooie verhoaln en de ploatjes.
    En das doe zo noar beneden sprongn bist, na das ja nait te geleufn, ik wus ut wel, das doe dat konst.
    N Monster bist!!!!!!!!

Na Folks, n mooie veurtzetting en paas goudop juzulf en blief gezond.

Dikke,dikke smok van ons, dat betaokent, Gine & Janne

• 14 Februari 2013 - 00:42

Loeki:

Mooi luu!heb jullie plekje even bekeken op Google earthlink.Dan valt pas op hoe groots alles is.En dat het daar wat frisser is,ligt dat aan golfstroom of is dat toevallig?Blijf jullie volgen!