blue cod iin Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu blue cod iin Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu

blue cod iin Haast

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga

07 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Haast

Weer een lekker visje gegeten. Blue Cod deze keer. We eten gemiddeld voor 55 nz dollar. De overnachtingen varieren van 100 tot 150 nz dollar.
;Je hebt in veel plaatsen de mogelijkheid een 'take a way' te nemen van zo'n 6 nz dollar.
De koers is € 0.63 = 1.00 nz dollar

De wegen zijn dus zoals vermeld goed te bereizen. Prima asfalt wegen wat ze geregeld repareren en dan vooral veel grint gebruiken. Daar hebben ze tenslotte genoeg van.
Bij elke beetje vreemdere bocht staan borden die aangeven hoe de bochten eruit zien en de aanbevolen snelheid.
Mooi man. Als er een bord staat wat vallend gesteente aangeeft vragen wij ons wel af wat willen ze dat we doen, bukken, heel hard doorrijden?
Vandaag op de weg van Okarito naar Haast zijn we langs de Franz jozef en de Fox gletsjer gereden. Gestopt om de Foxglacier te zien. Er waren meer mensen die het wilden zien. Op de weg kom je bijna geen auto tegen maar hier hadden ze zich verzameld.
Een gletsjer is een massa ijs die op het land ontstaat en langzaam bergafwaarts beweegt met een snelheid van ongeveer 1.5 m per dag. Gletsjers worden gevoed door sneeuw die zich in bekkens op grote hoogte ophoopt waar het condenseert tot een blauwachtig ijs. De gletsjer eindigt waar het ijs begint te smelten. De Franz jozef is 11 km en de Fox glacier is 13 km. Ze zijn uniek omdat ze afdalen van gebieden met eeuwige sneeuw naar een regenwoud vlakbij de kust. Tjonge wat een verhaal ..
Boven was het 14 gr en toen we wer onderweg waren was het alweer 19 gr.
Grappig om te zien dat het water wat door de rivier stroomt grijs/wit van kleur is. En het echt geen 'pisgeutje' meer is.
Morgen meer....

  • 07 Februari 2013 - 09:41

    Tineke:

    Hoi Marga, wat harstikke leuk, ik heb mij ingeschreven voor jouw mail en krijg, bijna dagelijks, een reismailtje van jou.
    Ik was in de veronderstelling, dat jullie een "voettocht"gingen maken.
    Ik lees echter, dat het wat luxer gaat met een automobiel. Lekker hoor!
    Wat een belevenissen, je ziet ontzettend veel prachtige, eenmalige dingen.
    Hier heeft het vanacht weer wat gevroren en er ligt een pietsie sneeuw.
    De winter is nog niet voorbij.
    Nog veel 'moois, leuks en fijns'toegewenst.
    Dikke kus, Tineke

  • 07 Februari 2013 - 10:09

    Truus Imminga:

    dag beste mensen elke dag kijk ik of er weer wat nieuws is van uit n z land en we kijken ook geregeld op de kaart waar jully zijn heb de boom varens gezien geweldig de foto s eerder deze week ook zeer mooi die pannekoekrots was prachtig ik zou zeggen ga zo door zo dat we ook een klein beetje een idee grijgen wat jully allemaal zien en beleven de groeten van hier en tot de volgende keer truus

  • 07 Februari 2013 - 20:40

    Haukje:

    Ha laiverd :)

    zag per toeval deze site en zag jou reisverslagen.
    Je schreef wel in je kerstkaartje dat je met vakantie zou gaan maar dit is toch wel heel
    bijzonder om te doen!
    Ik zou zeggen geniet met volle teugen.
    Wanneer komen jullie trouwens weer terug?
    Lijkt me zo leuk om even weer bij te kletsen. Tot die tijd blijf ik natuurlijk je reisverslagen lezen
    en waan ik mij ook eventjes in Nieuw-Zeeland :)
    Heel veel plezier en een dikke smok van mij

    Haukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Haast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2013

Tairua ( 3 )

23 Februari 2013

Waiomu en zo

22 Februari 2013

Tairua ( 2 )

21 Februari 2013

Tairua

20 Februari 2013

verder, verder
marga

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 21716

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 17 September 2014

rondreis catelonie

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: