okarito - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu okarito - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu

okarito

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga

06 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Haast

. We gaan zo op de boot de lagoon/wethland in
/op.
Gisteren vanuit Hokitika geregeld met een overnachting. We hebben in whataroa gegeten. Whitebait. De man had deze hele kleine visjes zelf gevangen met een net. Ze zijn pink lang en 2mm breed. Ze hebben het met ei bebakken. We kregen 3 van deze omeletjes met friet ( goed doorbakken ) met verse salade. Heerlijk. Ik moet zeggen dat we het niet zo lekker hadden verwacht. Het was de enige eetgelegenheid annex biergarden in de omgeving.
Wat brood hadden we nog. Op naar Okirito. Er wonen ongveer 30 mensen. Er hing een papier op de deur van de soort info gebouw met onze naam. We kregen de route naar de Kiwi cottage. Een leuk jaren 60 ingericht huisje met open haard. Hein ging gelijk op stap om vogels te spotten. Ik onder de douche. Moest wat bewegen om water te vangen. Een eigen systeem om water te zuiveren en onder druk te zetten. Voor de cottage dacht ik een exotische vogelt e zien. Op de foto gezet om aan Hein te laten zien. Het was een doeve. Iets groter die die bij ons maar jah..
Van de week hadden we al gemerkt dat hier van die gemene stekers zijn. Heel klein , heel zwart en dikke bulten..
Dus naar binnen. Open haard aan. Watn kwaalm. Water erop. Deuren open. Tjonge wat n bende.
Het is nu etenstijd. We zijn net in een motel in Haast.
Hein gaat nog schrijven wat er te spotten was. Ik heb hele grote witte reigers gezien.

  • 06 Februari 2013 - 21:12

    Ine:

    ik heb nu pas de fotoos ontdekt ( nou ja, vlg. mij doen jullie aan het echte ontdekken) en ik vind ze WAUAUAUAUW. dat geeft dus pas echt een beeld van hoe anders het daar is en dat verre reizen echt de moeite waard zijn. heelveel plezier en zon en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Haast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2013

Tairua ( 3 )

23 Februari 2013

Waiomu en zo

22 Februari 2013

Tairua ( 2 )

21 Februari 2013

Tairua

20 Februari 2013

verder, verder
marga

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 21632

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 17 September 2014

rondreis catelonie

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: