Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu

Hokitika

Door: Hein en Marga

Blijf op de hoogte en volg marga

06 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Richting Greymouth. een weg langs stranden met hoge golven. Daarn weg nr 7 naar Reefton. Het is een mijn en goud delvers stadje.

Jan, piet-Joris en Corneel lopen hier rond. ( Bearding men )

Wij hadden s'morgens een wandeling van 3 uur gemaakt. Het zat nog in de koiten. Dus een motel gezocht. Er was weer voldoende keus. Hebben goedkoopste gekozen ( 95 dollar ) Bellbird motel.
We zijn langs statige huizen en wel weer 3 kerken gewandeld.
Het plaatje heeft zijn naam te danken aan de goudhoudende kwartsaders ( reefs ).
musea en replica hut bekeken. Daarn lekker aan de rivier Inganui ofzo gezeten en natuurlijk even in het water Koud hoor.

Nu zijn we in internet cafe in Hokitika. Ik heb de neiging om de klinkers in de namen andersom te zetten. Dan krijg je bijvoorbeeld hikatota ofzo.

Het is een leuk, gezellig plaatje en erg toeristisch. Hier is de grootste greenston factory. Hebben gezien hoe de jade bewerkt werd.
Wat door het dorp/stadje geslenterd. Het is vrij druk. Heeft te maken met nw zeelands feestdag. Het gaat over water en huilen. Deze dag staat de Maori er bij stil dat ze ooit hun land moesten afstaan aan de europeanen.

We hebben bij het info centrum een boot/wandel tocht besproken in oha.... kom ik op terug. Het voert ons door een langoon. We hopen daar nz landse vogels te spotten en er wordt ons mooie vegetatie beloofd. We gaan zo richting okharito.. Dat is 2 uur reizen.

Mijn dollar voor het internetten is bijna op. En er is niet overal wi-fi dus weet ik niet wanneer ik me weer kan melden.

• 08 Februari 2013 - 15:59

Annie:

heb jullie verslagen gelezen op mijn eigen laptop