Punakaiki 3 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu Punakaiki 3 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu

Punakaiki 3

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Nou zeg, konden we en jerry can met benzine kopen bij het info centrum. Ist nait prachtig!
We hebben eerst de tank maar gevuld. Toen het daarna niet meer zo heel hard regende de can terug gebracht en de wandeltocht langs de pannenkoeken rotsen. Prachtig hoor en allemaal heel historisch natuurlijk. Als je er meer over wil weten kan je het gewoon ergens opzoeken. :-)
We zijn doorgelopen naar een strandje verderop. Op zoek naar green stone's. We hebben geen jade gevonden maar het was erg romantisch. In de stromende regen elkaar stenen laten zien die er wel wat groenig uitzagen.
We hebben voor we aan deze reis begonnen ( dure ) jasjes gekocht die goed tegen kou en regen bestand zouden zijn.De enige droge plek op ons lichaam was onder het jasje. Hiervoor dank Sape H.
Op het info centrum vond ik de naam van de prachtige oranje bloemen die we veel langs de kant van de weg zagen. ' Montbrecia'. Ook de grotere variant ' New zealand Flax'. Of zoals de Maori ze noemen 'Harakeke'.
Nu ik het toch over vegetatie heb, we zien erg veel boomvarens niet alleen langs de kant van de wegen ook in de forrest. Een blad van de varen is het beeldmerk van Nieuw- zeeland. Verder is er de ' Tea tree' de Manuka. De bloemen van deze struik wordt gebruikt voor honing ( de bijen regelen veel hoor). Toch nog wat educatie.
Ik zit nu op de veranda dit te schrijven. Binnen geen bereik.I

  • 04 Februari 2013 - 11:57

    Stina:


    Moi luu,

    Weer zo'n leuk en gezellig verslag. Bij de uitgebreidere verslagen voelt het soms net of we erbij zijn.
    Maar ja, na het laatste woord............ zitten we weer in de Hollandse realiteit.

    Zal ik jullie bedankje aan Sape H even overbrengen? Misschien stuurt hij dan wel wat extra zakgeld, voor nog 4 weken in Nieuw Zeeland.

    En... hadden jullie genoeg poedersuiker meegenomen tijdens jullie wandeltocht ?? ;-) ;-)









  • 04 Februari 2013 - 19:48

    Loeki Stubbe :

    Ha globetrotters!Wat een leuke vakantie,je kunt er een leuk boek van maken.Even nieuwsgierig, hoe zit het met de prijzen?LiefsUit een winderig Nederland.

  • 05 Februari 2013 - 19:58

    Tineke:

    Hoi luitjes, leuk hoor, al die verslagjes van jullie belevenissen. Ik kijk iedere dag op mijn mail om te zien waar jullie zijn. Het is ook zeer educatief, ha ha, want ik ken de kaart van nw.zeeland, jullie gedeelte, nu goed. Kijk waar jullie zijn en prent de namen in mijn geheugen. Beetje moeilijk, want ben niet zo piepmeer.
    Laiverds, geniet, ook van elkaar, heb het leuk en ik zie reikhalzend uit naar jullie verdere 'avonturen'. Smok, smok, Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Punakaiki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2013

Tairua ( 3 )

23 Februari 2013

Waiomu en zo

22 Februari 2013

Tairua ( 2 )

21 Februari 2013

Tairua

20 Februari 2013

verder, verder
marga

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 21633

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 17 September 2014

rondreis catelonie

17 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: