Punakaiki 2 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu Punakaiki 2 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu

Punakaiki 2

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga

03 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Gisteren toen we net met een biertje ( steinlager ) op het 'Garden' terras waren geploft begon het te regenen.
Het was zo'n 25 gr. dus was het voor even goed te doen. Jammer genoeg regent het nog steeds meer of minder hard.
Zodoende heb ik nu tijd om het verslag bij te werken.
Gisteren hebben de boomgarden en wijngebied acher ons gelaten. Niet zonder een litertje op de achterbank natuurlijk .
Bij Nelson de grote weg ( 6 ) op. Weer een prachtige omgeving. We zagen dat de landbouwers het spaarzame water uit kreken en grondwater uit putten gebruiken om hun grasland nat te houden.
De huizen/bungalows die we onderweg zagen zijn van hout met als dakbedekking golfplaten. Af en toe een huis van steen. Het wordt ook niet zo koud als bij ons natuurlijk. De regering ( labour ) eist nu wel dat er dubbel glas geplaatst wordt bij nieuwbouw ivm energieverbruik.
We slingerden over ingenieus gebouwde bruggen over ( voornamelijk droge ) riviertjes en creeks richting Westport.
In Murchison wilde ik graag raften. Helaas kon het zodag niet meer.
We komen nog op zoveel andere plekken waar het wel kan en misschien wat meer water is.:-)
Westport is het gebied van de steenkool golddigging. Wij blijven liever bovengronds.

We zijn nu dus in Punakaike. Omdat een lampje op het dashbord vervaarlijk knipperd moeten we gaan vragen waar een benzinepomp is. Vragen we gelijk info over wandelroute's.
Het lijkt al niet zo grijs meer in de lucht. Der op oaf..

• 03 Februari 2013 - 22:02

Truus Imminga:

en zo blijven we steeds op de hoogte hoe het daar gaat het weer is hier ook sheisse regen en boele wind dus veel tijd om af en toe te kijken of er nog iets uit nzland is binnen ge komen verder geen bizonderheden hier thoes ook aal goud ik groet joe en tot de volgende keer trs en lpp