Taupo ( 2 ) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu Taupo ( 2 ) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van marga klungel - WaarBenJij.nu

Taupo ( 2 )

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga

20 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Gisteren hadden we ruimte zat op de parkeerplaats van
Wai-o-tapu om een schaduwplek te krijgen voor de auto.
Toen we de auto uitstapten was het net of iemand een blik toeristen open getrokken had. Tjonge.. auto's , bussen.

Wai-o-tapu Thermal Wonderland is de meest kleurrijke en gevarieerde geothermische gebied van nz.

Het was al warm maar het werd nog warmer toen we in dat parkachtig gebeuren waren. Geysers groter en kleiner spoten hier en daar hun 100 graden warmte omhoog. Door de samenstelling van e rotsen waren de ' terrassen ' van oker, bruin, geel, wit of rood.
Er waren zoveel mensen die het ook allemaal prachtig vonden kreeg ik het nog warmer. We hebben de wandelpaden gevolgd en wat foto's genomen en gauw weer naar de auto.

We wilden ook naar de Waimangu Valley. We hadden sterk de indruk dat de anderen daar ook terecht zouden komen dus andere bestemming gezocht. Er is veel keuze. Moon landschap, moddergedoe.
Wij hebben Orakei Korako ( The Hidden Valley ) opgezocht.
En gevonden. :-)

We werden met een bootje naar de andere kant van een meertje gebracht. Ws waren er meer mensen maar wij hoorden alleen het opspatten van bet wter van de geisers en het zoemen van hommels.
Daarom alleen al vond ik het op Okidoki prettiger.
Er was ook veel kleur en de geur van zwavel ( geur van zwavel overheerste in Wai. ) die in gele stoom uit de krater uit de grond kwam.

Geweldig mooie dag, daag