villacolom - Reisverslag uit Vilacolum, Spanje van marga klungel - WaarBenJij.nu villacolom - Reisverslag uit Vilacolum, Spanje van marga klungel - WaarBenJij.nu

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga

14 September 2014 | Spanje, Vilacolum

Vanmorgen zijn we vertrokken om een uurtje of 10 uit sant Carlos de la Rapita.
We hebben na wat zoeken daar een familie hotel gevonden waar nog een kamer vrij was. Bloedje heet. Op straat, in de kamer. Er hingen donkere wolken boven de bergen in de verte waarvan we dachten dat het een verfrissende bui zou opleveren. Donker was het en het leverde 3 spetters op. Het bleef snikheet. We zijn het stadje ingewandeld . Hein wilde nog een verfrissende duik. Tsja..
Later ( ook hier na 21 uur ) nog wat gegetenop een terras.
Er waren veel mensen en veel lawaai. Verkeer, mensen die in mijn beleving hard en veel praten.

Op weg naar onze laatste airbnb overnachting zijn we door een Delta ( ) rijstvelden en moerasig natuur gereden. Veel vogels gezien. Ibissen,flamingo's. Allerlei soorten reigers. Heel mooi maar buiten de auto snikheet.
We hebben besloten via tolwegen naar onze bestemming tegaan. Wat prijzig maar scheelde 2 uur reistijd.
Onderweg weer velden uitgebloeide zonnebloemen gezien die hun bruine kopjes verlegen bogen naar het zuiden.
In de plaatselijke Dia of grotere supermarket zijn zakjes of losse zonnebloempitjes, gezouten en ongezouten pitten te koop. Je ziet in parkjes of bankjes aan de kant van de weg dopjes liggen. We hebben ze ook gekocht. Je bijt het met je tanden open. Na wat gefrut met tanden en tong kan je het zaadje er uit krijgen. Ik ben er niet erg bdreven in wat inhoudt dat ik het hele spul weer ter hand neem om het zaadje er met de nagels uit te peuteren. Je hebt wat om handen zeg maar..

Toen we na een rit van bijna 3 uur in Villacolum aankwamen nam ik tel.contact op met Iris zoals afgesproken. Ik verstond er niets van. Via internet hadden we in het engels correspondentie. Nou jah uitendelijk hebben we elkaar gevonden. Heueul klein dorpje. Vriendelijke vrouw die ons haar hele huis liet zien en waar we allemaal gebruik van mogen maken. Prima slaap/badkamer en gelukkig een eigen terras.

We hebben net gegeten in een plaatselijk restaurant. De deur van het hek van het rest.was niet op slot. Er branden geen lampen. Toch naar binnen. Tenslotte was dat de enige mogelijkheid binnen een straal van een heel aantál km te eten. . In het donker zat een jonge man verbaasd naar ons te kijken. De eigennaar/kok. De hele vakantie heb ik nog niet zoo lekker gegeten. Mosselen. St pietervis? Lekkerrr.

De playa is op een afstand van 10 lmin. Lopen zei onze verhuurster. Missch morgen strand. We zien wel. Voor nu Buenos nochess